SESSIÓ 8:

CANVIAR EL MÓN
Data:
Nom del / de la professor/a:
Nom de l'alumne/a: 
RECORDEU: S’ha d’enregistrar tota la sessió. Abans de començar s’ha de dir la data i el nom dels participants.

SI NO PODEU FER TOTES LES ACTIVITATS, DEU MINUTS ABANS D’ACABAR, PASSEU A L’ACTIVITAT 10.

MATERIALS: casset, magnetòfon.

Activitat 1. El/la professor/a i l’alumne/a miraran la següent llista d’afirmacions i diran si hi estan d’acord o no i per què:

ELS HOMES I LES DONES SÓM IGUALS I HEM DE TENIR ELS MATEIXOS DRETS

LA RELIGIÓ NO S’HAURIA D’ENSENYAR A LES ESCOLES

A LES ESCOLES FA FALTA MÉS DISCIPLINA

ELS PROFESSORS I LES PROFESSORES HAURIEN DE PODER PEGAR ELS ALUMNES

A CATALUNYA HI HA MOLT RACISME

ELS NOIS I LES NOIES HAURIEN DE PODER TREBALLAR ALS 13 ANYS

L’HOMOSEXUALITAT ÉS ANTINATURAL

LA PRINCIPAL FEINA DE LA NOIA ES CASAR-SE AVIAT I TENIR FILLS

ELS NOIS NO HAN D’OBEÏR LES NOIES

ELS PROBLEMES DELS JOVES SON: LA MANCA DE FEINA I DE PIS

ESTÀ MOLT BÉ QUE ELS HOMOSEXUALS ES PUGUIN CASAR, PERÒ NO QUE PUGUIN ADOPTAR FILLS


Activitat 2. El/la professor/a i l’alumne/a trobaran en quines idees han coincidit i en quines no i faran dues llistes amb els punts de coincidència i els de desacord.

Activitat 3. El/la professor/a explicarà a l’alumne/ quins són, al seu parer, els problemes més grans que tenen els joves de Ripollet i què es podria fer per solucionar-los. : “Jo crec que els problemes més grans dels joves a Ripollet són.....................i penso que una bona solució seria ......”

Activitat 4. Desprès, el professor preguntarà a l’alumne quins són els problemes més grans que tenen els joves del seu país i quina solució hi veu. L’alumne respondrà seguint el model que hagi dit el professor/a però explicant les coses que cregui de la seva pròpia experiència.

Activitat 5. El/la professor/a explica a l’alumne quins creu que són els problemes més importants del món i li preguntarà a l’alumne què en pensa ell/ella.

Activitat 6. L’alumne respondrà. Després preguntarà al professor/a què pensa de la immigració i del racisme.

Activitat 7. El professor respondrà i preguntarà a l’alumne quina és la seva opinió.

Activitat 8. Entre tots dos (professor/a i alumne/a) hauran de fer una llista de 10 COSES QUE VOLDRIEN CANVIAR DEL MÓN ACTUAL i, al costat, una llista de com ho farien.

Activitat 9. Tots dos pensaran el final de les següents frases (han d’estar tots dos d’acord:

VOLDRÍEM UN MÓN SENSE...........................................................!

SOMIEM UN MÓN AMB.....................................................................!

UN ALTRE MÓN SERIA POSSIBLE SI............................................!

FÓRA....................................................................................................!

PROU....................................................................................................!

MÉS.......................................................................................................!


segueix.....

L’alumne/a ha de gravar una petita explicació sobre el que pensen el seu company/a i ell/ella dels problemes del món actual i què fer per canviar-lo o solucionar-los:

He parlat amb en ................ i he après que no està d’acord amb............... i que en canvi està d’acord amb.................. i que tots dos pensem el mateix sobre................... i pensem diferent en el tema de................................ A tots dos (no) ens agradaria canviar aquest món ............... el que canviaríem és ............. La (les) nostra (nostres) frase per canviar el món es (són):

Activitat 10. S’escoltarà la gravació i entre professor/a i alumne/a es comentaran les coses que s’han dit bé, les que no s’entenen gaire, les que es podrien dir d’una altra manera…

Al final, l’alumne/a dirà tot el que ha après en la sessió i el/a professor/a prendrà notes per poder fer després un informe. Cal anotar:
Data ______________________________
Sessió ______________________________  
Amb qui has treballat ______________________________
Les teves impressions abans i després de fer l’activitat: que pensaves que passaria, has sabut fet de ‘professor/a’, …
  • Què has après del teu company o de la teva companya. Sobre quins temes penseu igual, sobre quins no esteu d’acord, quines coses voleu canviar del món actual..
  • Què penses que ha après ell o ella. Com valores el seu nivell de català.
  • Què teniu en comú.
  • Què t’ha agradat i què no t’ha agradat d’aquesta experiència.