SESSIÓ 7:

LES VACANCES I ELS PROJECTES DE FUTUR
Data:
Nom del / de la professor/a:
Nom de l'alumne/a: 
RECORDEU: S’ha d’enregistrar tota la sessió. Abans de començar s’ha de dir la data i el nom dels participants.

SI NO PODEU FER TOTES LES ACTIVITATS, DEU MINUTS ABANS D’ACABAR, PASSEU A L’ACTIVITAT 7.

MATERIALS: casset, magnetòfon.

Activitat 1. El/la professor/a explica el tema de la sessió: els projectes per al futur.

A continuació explica les activitats que s’acostumen a fer a Catalunya durant les vacances d’estiu. Per exemple: anar a la piscina o a la platja, anar al càmping, etc. L’alumne/a explica les coses que s’acostumen a fer al seu país quan no es treballa. Es compara quines activitats són semblants i quines són diferents entre el país de l’alumne/a i aquí.

Activitat 2. El/la professor/a explica sis activitats que farà l’estiu que ve. D’entre aquestes activitats, n’hi tres que són veritat i tres que no ho són. L’alumne/a ha d’encertar les activitats que no són veritat. A continuació, l’alumne/a farà el mateix i el/la professor/a haurà també d’endevinar-ho.

Activitat 3. El/la professor/a explicarà a l’alumne les coses que es poden fer a Ripollet durant l’estiu i recomana a l’alumne/a les que li semblen més divertides, interessants… L’alumne/a ha de dir quines li agradaria fer. Després comenten què podrien fer junts i s’intercanvien els telèfons per poder quedar algun dia.

Activitat 4. El/la professor/a explica què farà el curs que ve. L’alumne/a també ho explica. El/la professor/a explica què li agradaria fer en el futur (estudiar una professió, anar a la universitat, posar-se a treballar el més aviat possible…). L’alumne/a també ho explica. Després comenten si tenen projectessemblants.

Activitat 5. El/la professor/a i l’alumne/a miren la llista següent de professions i cadascú ha de dir quines li agraden més i quines li agrada menys i per què (si n’hi una que us agrada molt i no és a la llista, podeu afegir-la).

astronauta, botiguer/a, cuiner/a, dibuixant, esportista, forner/a, lampista, missatger/a, modista/sastre, metge/metgessa, paleta, perruquer/a, pintor/a, professor/a, veterinari/a.

Activitat 6. D’entre totes les informacions intercanviades, el/la professor/a i l’alumne/a han de trobar:

a. Una activitat que podrien fer junts a l’estiu.

b. Dues professions que agradin a tots dos.

L’alumne/a ha de gravar una petita explicació, sobre els projectes per a l’estiu: Aquest estiu, en/la i jo ens veurem per fer…/anar… Quan acabem els estudis a en/la i a mi ens agradaria fer de…

Activitat 7. S’escoltarà la gravació i entre professor/a i alumne/a es comentaran les coses que s’han dit bé, les que no s’entenen gaire, les que es podrien dir d’una altra manera…

Al final, l’alumne/a dirà tot el que ha après en la sessió i el/a professor/a prendrà notes per poder fer després un informe. Cal anotar:
Data ___________________________
Sessió ___________________________
Amb qui has treballat ___________________________
Les teves impressions abans i després de fer l’activitat: que pensaves que passaria, has sabut fet de ‘professor/a’, …
  • Què has après del teu company o de la teva companya. Quines grans diferències hi ha entre les activitats de vacances al seu país d’origen i a Catalunya. 
  • Què penses que ha après ell o ella. Com valores el seu nivell de català.
  • Què teniu en comú.
  • Què t’ha agradat i què no t’ha agradat d’aquesta experiència.