SESSIÓ 6:

EL CINEMA I LA TELEVISIÓ
Data:
Nom del / de la professor/a:
Nom de l'alumne/a: 
RECORDEU: S’ha d’enregistrar tota la sessió. Abans de començar s’ha de dir la data i el nom dels participants.

SI NO PODEU FER TOTES LES ACTIVITATS, DEU MINUTS ABANS D’ACABAR, PASSEU A L’ACTIVITAT 8.

MATERIALS: casset, magnetòfon.

Activitat 1. El/la professor/a explica amb quina freqüència va al cinema i, si hi va, quines pel·lícules ha vist darrerament. L’alumne/a fa el mateix.

Activitat 2. El/la professor/a explica si s’estima més anar al cinema o veure pel·lícules a casa (en vídeo o DVD) i per quines raons. L’alumne/a fa el mateix.

Activitat 3. El/la professor/a pregunta a l’alumne si anava al cinema al seu país d’origen i quines pel·lícules agraden allà als joves. L’alumne/a respon.

Activitat 4. L’alumne/a preguntarà al/ a la professor/a quantes hores el dia mira la televisió i quins són els seus programes preferits. El/la professor/a respondrà.

Activitat 5. L’alumne/a explicarà també quins són els seus programes preferits i dirà quines grans diferències hi ha entre la televisió d’aquí i la del seu país d'origen.

Activitat 6. El/la professor/a recomanarà a l’alumne/a un programa de televisió en català i li dirà a quina hora, en quin canal s’emet i per quines raons cal que el miri.

Activitat 7. D’entre totes les informacions intercanviades, la parella ha de trobar coincidències de gustos en pel·lícules i programes de televisió. L’alumne/a gravarà una petita explicació de gustos compartits i dirà quin és el programa de televisió en català que li ha recomanat el seu company o la seva companya.

Activitat 8. S’escoltarà la gravació i entre professor/a i alumne/a es comentaran les coses que s’han dit bé, les que no s’entenen gaire, les que es podrien dir d’una altra manera…

Al final, l’alumne/a dirà tot el que ha après en la sessió i el/a professor/a prendrà notes per poder fer després un informe. Cal anotar:
Data________________________________
Sessió ________________________________
Amb qui has treballat ________________________________
Les teves impressions abans i després de fer l’activitat: que pensaves que passaria, has sabut fet de ‘professor/a’, …
  • Què has après del teu company o de la teva companya. Quines grans diferències hi ha entre la televisió al seu país i a Catalunya. 
  • Què penses que ha après ell o ella. Com valores el seu nivell de català.
  • Què teniu en comú.
  • Què t’ha agradat i què no t’ha agradat d’aquesta experiència.