SESSIÓ 3:

LA FAMÍLIA I ELS AMICS I LES AMIGUES
Data:
Nom del / de la professor/a:
Nom de l'alumne/a: 

RECORDEU: S’ha d’enregistrar tota la sessió. Abans de començar s’ha de dir la data i el nom dels participants.

SI NO PODEU FER TOTES LES ACTIVITATS, DEU MINUTS ABANS D’ACABAR, PASSEU A L’ACTIVITAT 8.

MATERIALS: casset, magnetòfon, fotografies de les famílies (tots dos alumnes).

Activitat 1. El/la professor/a explica el seu arbre de relacions familiars i d’amistat seguint l’esquema que podeu veure aquí, i a partir de la casella nosaltres (es poden dur fotografies dels membres de les famílies).

Per exemple: Jo tinc dues germanes, tres cosins i quatre grans amics. El meu pare té dos germans que són els meus oncles; la meva mare té una germana, que és la meva tia.

Activitat 2. El/la professor/a, a través de preguntes, ha d’ajudar a l’alumne/a a fer el seu propi arbre de relacions familiars i d’amistat.

Activitat 3. El/la professor/a explica quines són les grans festes en què es reuneix la família (festes tradicionals, aniversaris…). L’alumne/a farà el mateix.

Activitat 4. El/la professor/a i l’alumne/a intercanviaran preguntes i respostes sobre els familiars i amics. Com se diu el teu avi? Qui són els millors amics del teu pare?

Activitat 5. El/la professor/a i l’alumne/a intercanviaran característiques dels seus familiars i amics. Per exemple: el meu avi és alt i gros i li agrada anar a collir bolets; la meva tieta és rossa i fa de perruquera; el meu cosí té dos anys i va a la guarderia.

Activitat 6. El/la professor/a dirà cinc característiques que li agradin de les persones. Per exemple: m’agraden les persones rialleres, esportistes, que els agradi fer teatre, que els agradi menjar bé, etc. L’alumne/a farà el mateix.

Activitat 7. La parella trobarà les qualitats comuns que busquen en les persones i entre tots dos diran com seria l’amic o l’amiga ideal que podrien tenir en comú.

Activitat 8. S’escoltarà la gravació i entre professor/a i alumne/a es comentaran les coses que s’han dit bé, les que no s’entenen gaire, les que es podrien dir d’una altra manera…

Al final, l’alumne/a dirà tot el que ha après en la sessió i el/a professor/a prendrà notes per poder fer després un informe. Recorda d’anotar:
Data __________________________________
Sessió __________________________________
Amb qui has treballat __________________________________
Les teves impressions abans i després de fer l’activitat: que pensaves que passaria, has sabut fet de ‘professor/a’, …
  • Què has après del teu company o de la teva companya. Quines grans diferències hi ha entre la família al seu país i al nostre. 
  • Què penses que ha après ell o ella. Com valores el seu nivell de català.
  • Què teniu en comú.
  • Què t’ha agradat i què no t’ha agradat d’aquesta experiència.