SESSIÓ 2:

L'ESCOLA
Data:
Nom del / de la professor/a:
Nom de l'alumne/a: 
RECORDEU: S’ha d’enregistrar tota la sessió. Abans de començar s’ha de dir la data i el nom dels participants.

SI NO PODEU FER TOTES LES ACTIVITATS, DEU MINUTS ABANS D’ACABAR, PASSEU A L’ACTIVITAT 10.

MATERIALS: casset, magnetòfon, esquema del sistema educatiu a Catalunya, esquema sistema educatiu del país del noi al.lòcton

Activitat 1. El/la professor/a recorda, amb l’ajut de l’esquema, com és el sistema educatiu a Catalunya. Després pregunta a l’alumne/a com es el sistema educatiu del país d’on ve. L’alumne/a li explica (i li fa un esquema o el porta preparat)

Activitat 2. El/la professor/a pregunta a l’alumne/a a quin nivell estava quan estudiava al seu país. L’alumne/a li explica.

Activitat 3. El/la professor/a pregunta a l’alumne quins horaris feia, quins dies de la setmana anava a classe, a quines hores i l’alumne respon.

Activitat 4. El/la professor/a pregunta a l’alumne quines assignatures feia i si agradaven i l’alumne respon. El/la professor/a explica quines són les assignatures que més li agraden.

Activitat 5. El/la professor/a explica quines són les coses que més li agraden de l’Institut Palau Ausit i les que menys li agraden. L’alumne/a fa el mateix.

Activitat 6. El/la professor/a pregunta a l’alumne/a quines són les diferències més importants que ha trobat entre l’escola al seu país i a Catalunya. L’alumne/a respon.

Activitat 7. El/la professor/a pregunta a l’alumne quines són les coses que més li van sorprendre de l’institut quan va arribar aquí. L’alumne/a respon.

Activitat 8. El/la professor/a pregunta a l’alumne quines són les coses que més li han costat per adaptar-se a l’Institut. L’alumne/a respon.

Activitat 9. D’entre totes les informacions intercanviades, la parella ha de fer una llista de 5 aspectes comuns i 5 diferències entre l’escola a Catalunya i l’escola al país del seu company o de la seva companya. L’alumne/a ha de gravar una petita explicació, com per exemple: l’escola del meu país i la de Catalunya s’assemblen en que … i no se semblen en que …

Activitat 10. S’escoltarà la gravació i entre professor/a i alumne/a es comentaràn les coses que s’han dit bé, les que no s’entenen gaire, les que es podrien dir d’una altra manera…

Al final, l’alumne/a dirà tot el que ha après en la sessió i el/a professor/a prendrà notes per poder fer després un informe. Cal anotar:
Data ________________________
Sessió________________________
Amb qui has treballat ________________________
Les teves impressions abans i després de fer l’activitat: que pensaves que passaria, has sabut fet de ‘professor/a’, …
  • Què has après del teu company o de la teva companya. Què penses del sistema educatiu del seu país. Què té en comú i què té de diferent respecte del nostre.
  • Quines dificultats ha tingut el teu company o la teva companya per adaptar-se a l’institut. Com podríem ajudar-lo/la millor.
  • Què penses que ha après ell o ella. Com valores el seu nivell de català.
  • Què teniu en comú.
  • Què t’ha agradat i què no t’ha agradat d’aquesta experiència.