SESSIÓ 1:

IDENTIFICACIÓ PERSONAL
Data:
Nom del / de la professor/a:
Nom de l'alumne/a: 
RECORDEU: S’ha d’enregistrar tota la sessió. Abans de començar s’ha de dir la data i el nom dels participants.

SI NO PODEU FER TOTES LES ACTIVITATS, DEU MINUTS ABANS D’ACABAR, PASSEU A L’ACTIVITAT 9.

MATERIALS: casset, magnetòfon, mapa del món, plànol de Ripollet.

Activitat 1. El/la professor/a comença presentant-se. Per exemple: Em dic Enrique, tinc 14 anys i faig tercer d’ESO. L’alumne/a ha de fer el mateix.

Activitat 2. El/la professor/a pregunta a l’alumne de quin país és i on està situat en el mapa del món. L’alumne/a respon i assenyala on és el seu país.

Activitat 3. El/la professor/a pregunta a l’alumne/a quines llengües es parlen al seu país i aquest/a li respon.

Activitat 4. El/la professor/a explica on viu (i ho indica en un plànol de Ripollet). L’alumne/a ha de fer el mateix.

Activitat 5. El/la professor/a explica 5 coses que li agrada fer. L’alumne/a ha de fer el mateix.

Activitat 6. El/la professor/a explica 5 coses que no li agrada fer. L’alumne/a ha de fer el mateix.

Activitat 7. El/la professor/a explica 5 coses que el/la caracteritzen (per exemple, color d’ulls, esport que practica, aficions,…). L’alumne/a ha de fer el mateix.

Activitat 8. D’entre totes les informacions intercanviades, la parella ha de trobar un mínim de 3 aspectes comuns.

L’alumne/a ha de gravar una petita explicació, com per exemple: en X i jo ens assemblem en què tots dos tenim 13 anys, vivim al mateix barri, vam néixer el mateix mes, ens agrada el Rap, …

Activitat 9. S’escoltarà la gravació i entre professor/a i alumne/a es comentaran les coses que s’han dit bé, les que no s’entenen gaire, les que es podrien dir d’una altra manera…

Al final, l’alumne/a dirà tot el que ha après en la sessió i el/a professor/a prendrà notes per poder fer després un informe. Cal anotar:
Data __________________________
Sessió __________________________
Amb qui has treballat __________________________
Les teves impressions abans i després de fer l’activitat: que pensaves que passaria, has sabut fet de ‘professor/a’…
  • Què has après del teu company o de la teva companya (geografia, llengua, altres). 
  • Què penses que ha après ell o ella. Com valores el seu nivell de català. 
  • Què teniu en comú. 
  • Què t’ha agradat i què no t’ha agradat d’aquesta experiència.